SALE SALE SALE

Ik liep pas door de binnenstad, het centrum van mijn mooie moeder stad, Rotterdam! Wat mij opviel is dat over al om mijn heen in alle winkels kortings acties op de ramen schreeuwen om aandacht van de consument. Logisch natuurlijk, in een tijd waarin online aankopen de toon voeren.

Fysieke winkels verleden tijd?

Hebben fysieke winkels dan nog wel bestaansrecht? Ik vind van wel. Stel je wilt een paar schoenen kopen of je hebt online dat leuke shirt zien hangen. Vaak wil je het product dat je wilt gaan kopen even passen. Of misschien wil je toch dat extra advies van die vervelende schoenen verkoper hebben zonder dat je dit via de chat van de chat robot hoeft te doen. Voordelen van een fysieke locatie.

Black Friday

Korting is een mooi ding. Je betaald voor een product minder zodat het product aantrekkelijker wordt om te kopen. Vanuit Amerika is één van de grootste kortingsacties over komen waaien en het is een grote hit in Nederland, Black Friday! De zelfde producten tegen een lagere prijs. Black friday sieraden zijn bijvoorbeeld echt niet minder mooi of juist mooier dan sieraden waar je geen korting voor krijgt. Wel zijn de sieraden beter te betalen. Veel mensen kiezen er dus voor om richting Black Friday te wachten met hun aankopen en te profiteren van de hoge kortingen die de winkels bieden. Denk aan een Media Markt. Media Markt is één van de grootste verkopers van het voetbal spel FIFA. FIFA komt elk jaar rond het begin van het nieuwe voetbalseizoen rond september uit. Je hebt de echte die hards die het spel al pre-orderen voor dat het spel daadwerkelijk verkrijgbaar is. Je hebt ook de echte Hollanders die wachten op Black Friday om zo nog net die extra korting mee te pakken op het spel. Dan maar een paar weken korter werken aan je Fifa skills. Koppie, koppie?!